Day 3 | 10분 영문법 훈련 시리즈

✔ 학습 목표

  • 복합 문법 요소를 실제 문장에서 판단하고 적용하는 능력 향상
  • 상관접속사, 병렬 구조, 간접의문문 등 핵심 문법 구조 완전 정복
  • 분사구문과 동명사 구분, 요구동사 및 if절 연결 동사 이해 강화
  • 고급 난이도의 문장 구조와 논리 흐름 오류 판단 능력 신장

✏️ 문제 세트


각 문제 아래 “정답 및 해설 보기” 버튼을 눌러 해설을 확인하세요.
해설은 복사 가능하도록 텍스트 박스로 제공됩니다.

✏️ 1번 (G-1) 문장에서 문법적으로 해당하는 구조를 골라 번호를 괄호에 쓰세요.

① Not only did she complete the project, but she also presented it confidently.
② Because the data was incomplete, the team had to revise the report.
③ Neither the coach nor the players were satisfied with the result.
④ They cleaned the lab, recorded the measurements, and submitted the results.
⑤ The scientist wondered whether the method was reliable.

  • 상관접속사 주어 수 일치 ( )
  • 병렬 구조 ( )
  • 간접의문문 ( )
  • 상관접속사 병렬 ( )
  • 인과 접속사 ( )
  • ✏️ 2번 (F-1) 다음 문장에서 문법적으로 틀린 부분을 고쳐 쓰세요.

    The scientist not only recorded the measurements but also write  
    the summary incorrectly.
      

    ✏️ 3번 (F-2) 다음 중 문법적으로 어색한 문장을 고르세요.

    ① The committee has finalized the proposal.  
    ② Either the manager or the employees was present at the meeting.  
    ③ The results indicated a significant improvement.  
    ④ Both the hypothesis and the experiment were flawed.
      

    ✏️ 4번 (F-3) 다음 문장 중 문법적으로 틀린 문장의 개수를 고르세요.

    ➀ She analyzes data carefully.  
    ➁ Neither the professor nor the students is aware of the error.  
    ➂ I wonder when the report will be ready.  
    ➃ Not only the assistant but also the lead researcher have submitted the draft.
    
    ① 1개 ② 2개 ③ 3개 ④ 없음
      

    ✏️ 5번 (B-1) 다음 문장에서 어색한 부분을 고쳐 문장을 자연스럽게 만드세요.

    The researcher not only collects data but also publish the findings regularly.
      

    ✏️ 6번 (C-1) 다음 빈칸에 들어갈 가장 적절한 표현을 고르세요.

    Review the results carefully, ______ you will avoid mistakes.  
    ① so ② or ③ and ④ but
      

    ✏️ 7번 (Q-1) 다음 단락을 읽고, 논리 흐름상 어색한 연결사를 고쳐 쓰세요.

    The teacher assigned a simple science experiment because she wanted to show us a chemical reaction.  
    We were excited about the experiment and carefully followed all the instructions.  
    Although we followed all the instructions, but the result was not what we expected.  
    In the end, we still learned a lot from the experiment.
      

    ✏️ 8번 (S-1) 다음 우리말을 분사 구문을 이용하여 8단어로 영작하세요.

    우리는 새로운 장비를 사용하여 실험을 성공적으로 완료했다.
      

    ✏️ 9번 (F-2) 다음 중 문법적으로 어색한 문장을 고르세요.

    ① Opening the window, fresh air filled the room.  
    ② She enjoys learning new languages.  
    ③ He is skilled at playing the violin and singing.  
    ④ Standing near the stage, he applauded enthusiastically.
      

    ✏️ 10번 (F-2) 다음 중 문법적으로 어색한 문장을 고르세요.

    ① Playing tennis is fun.  
    ② She is fond of playing the piano.  
    ③ I enjoy to read books.  
    ④ We are looking forward to meeting you.
      

    ✏️ 11번 (S-1) 다음 우리말을 요구동사 구조를 이용하여 영작하세요.

    선생님은 우리가 숙제를 꼭 제출할 것을 요구했다.
      

    💡 마무리

    오늘 배운 10분 영문법 Day 1은 복합 문법 요소를 실제 문장 속에서 분석하고 적용하는 데 초점을 맞췄습니다. 상관접속사, 병렬 구조, 간접의문문부터 분사구문, 요구동사까지 다양한 문법을 종합적으로 연습하며
    실전 감각과 문법 이해도를 동시에 높여 보세요.

    © SHEETLY|For educational use only. Redistribution is not permitted.
    본 콘텐츠는 학습자와 교육자를 위한 자료이며, 무단 복제 및 배포를 금지합니다.

    댓글 남기기